Menu strony
III Millenium
Biuro podry

Zwrot i odszkodowania za odwołane loty – w jakich chwilach przysługują?

Latanie samolotem po Europie wiąże się z ważnymi ciekawostkami, co do których w trakcie lotu podróżujący klienci nie zdają sobie sprawy. Chodzi o zwroty i odszkodowanie za odwołany lot.
W normalnych okolicznościach nie planujemy rzecz jasna scenariusza w którym w naszym locie będzie opóźnienie.

Lotnisko
Tak samo jak w naziemnych środkach komunikacji płacimy za tanie, normalnej klasy i ekskluzywne linie lotnicze, które we właściwych do kwoty standardach przetransportują nas z jednego na drugi punkt.
Zahamowanie ruchu na pasach, wypadek lotniczy - to przykłady popularnych, acz nieznośnych powodów dla których loty są przesuwane i odwoływane, za które właścicielom biletu przysługuje prawo do zwrotu za bilety lub odszkodowanie. Pasażerowie, dla których automatyczna alternatywa w postaci następnego z kolei biletu nad wyraz się nie uśmiecha, czekają w najlepsze w poczekalniach. Jak się okazuje czas może zagrać na ich korzyść.
Skąd ta kalkulacja? Jeśli przy trzech godzinach od ustalonej godziny startu lot się nie zacznie, podróżnym (w obrębie członków Unii Europejskiej oraz państw z poza UE) przysługuje odpowiednia kwota jako odszkodowanie za odwołany lot. Stawki są rozbieżne – zależne od odległości i statusu państwa (Unia – państwo poza Unią) od 250 do 650 euro (przeczytaj artykuł o odszkodowaniu za odwołany lot).

Zaintrygowały Cię opisy podane w tym artykule? Jeżeli tak, to czytaj też (http://www.rcc-nova.pl/badania-i-pomiary/analizy-strukturalne/) zbliżone wiadomości, dotyczące tego tematu. Zachęcamy Cię do przeczytania do kolejnej strony.


samolot
Odszkodowanie nie przysługuje tym pasażerom, którzy wiedzieli o anulowaniu lotu już dwa tygodnie przed startem. Niekorzystne warunki atmosferyczne także potrafią przyczynić się do paraliżu lotniczego (np. wybuch wulkanu). Niestety także wtedy posiadacze biletów nie dostaną odszkodowania. Jeśli firma lotnicza zorganizuje alternatywny lot to także tutaj – co wydaje się jasne – nie możemy starać się o rekompensatę za problemy w trakcie podróży.
Zwroty za bilety mają miejsce w dwóch przypadkach: anulowania lotu i wyprzedaży większej niż jest możliwa ilości miejsc. W drugim przypadku przewoźnik ma prawo zapewnić sobie alternatywny lot. Przyjęcie zwrotu uniemożliwi z reguły regulowany przez firmę powrót. Lepiej więc w takich momentach wykalkulować co jest bardziej opłacalne.
Zażalenia kierowane są prosto do linii lotniczych.

Z pewnością zainteresuje Cię ta pomocna witryna (www.elmet-produkcja.pl/obrobka-metali/) na ten wątek, zatem nie zwlekaj - kliknij tutaj i przeczytaj więcej na prezentowany temat!

Negatywna odpowiedź lub cisza z drugiej strony wcale nie kończą sprawy – warto wówczas nie ustępować i wejść z przewoźnikiem na drogę sądową więcej infoemacji na
2020/04/20